Ovečka

2. 10. 2017

ovecka.jpg

Na ovečku potřebujeme:

Dva typy příze –  žinylkovou přízi Dolphin baby např.sv. modrou nebo růžovou (výběr nechám na vás) a  bílou přízi Camila

Háček – na Dolphin baby jsem použila háček 3,5 a na Camilu jsem použila háček č. 2,5.

Bezpečnostní očka - použila jsem bezpečnostní oči o průměru 1 cm. (Lze nahradit většími korálky, knoflíky nebo očka vyšít černou bavlnkou.)

Vycpávka – doporučuji kuličkové duté vlákno a to hlavně kvůli údržbě hračky (její pratelnosti).

Nůžky

Jehly + nit - na klasickou nit a na přízi

Mašličku + rolničku

Černá bavlnka

Ovečka má od hlavy ke špičce nohou velikost cca 20 cm - záleží kam přišijete nožky :-)

Postup:

Zkratky:

MK - magický kroužek

KS - krátký sloupek

V - dva sloupky do 1 očka

A - sháčkování 2 sloupků

Hlava - Nejprve háčkujeme slabší přízí Camila s háčkem 2,5:

1ř. 6KS do MK (6)

2ř. V (12)

3ř. KS,V (18)

4ř. 2KS, V (24)

5ř. 3KS, V (30)

6ř. 4KS, V (36)

7ř. - 12ř. 36 KS (36)

13ř. 4KS, A (30)

14ř. - 15 ř. 30 KS (30)

16ř. 3KS, A (24)

Ukončíme a zapracujeme konec příze. Umístíme bezpečnostní oči a to mezi 13. - 14. řadu, z opačné strany než je zakončena příze cca 2 očka od sebe. Oči mají být blízko u sebe a na vršku slabší přízí háčkované části hlavy. Dále hlavičku částečně vyplníme.

Slabší přízi vyměníme za silnější Dolphin baby a háček 3,5:

17ř. - 19ř. 24 KS (24)

20ř. 2KS, A (18)

21ř. KS, A (12) + doplníme výplň

22ř. A (6)

Ukončíme a zapracujeme konec příze.

dscn8514.jpg

Uši 2x - Háčkujeme slabší přízí Camila s háčkem 2,5:

1ř. 6KS do MK (6)

2ř. V (12)

3ř. - 9ř. 12KS (12)

Ukončíme zapracujeme konec příze a vytvarujeme - konce přišijeme k sobě.

dscn8518.jpg

Tělo - Háčkujeme silnější přízí Dolphin baby a háčkem 3,5:

1ř. 6KS do MK (6)

2ř. V (12)

3ř. KS,V (18)

4ř. 2KS, V (24)

5ř. 3KS, V (30)

6ř. 4KS, V (36)

7ř. - 10ř. 36KS (36)

11ř. 4KS, A (30)

12ř. 30KS (30)

13ř. 3KS, A (24) + vyplníme výplní

14ř. 24KS (24)

15ř. 2KS, A (18)

16ř. 18 KS (18)

17ř. KS, A (12) + doplníme výplň

18ř. A (6)

19ř. A (3)

Ukončíme a zapracujeme přízi.

dscn8515.jpg

Ruce 2x - Háčkujeme slabší přízí Camila s háčkem 2,5:

1ř. 6KS do MK (6)

2ř. V (12)

3ř. - 6ř. 12 KS (12)

7ř. A, 4KS (10) + vyplníme výplní

8ř. A, 3KS (8)

9ř. - 22ř. 8KS + doplníme výplň

Ukončíme a zapracujeme přízi. Ruku jsem vycpala celou, ale můžete vycpat i jen spodní část a dlouhou část ponechat bez výplně - nechám na vás. Výplň jsem do ručky nacpala pomocí druhého konce háčku :-)

dscn8516.jpg

Nohy 2x - Háčkujeme slabší přízí Camila s háčkem 2,5:

1ř. 6KS do MK (6)

2ř. V (12)

3ř. KS,V (18)

4ř. - 6ř. 18KS (18)

7ř. A, 7KS (16)

8ř. A, 6KS (14)

9ř. A, 5KS (12)

10ř. A, 4KS (10) + vyplníme výplní

11ř. A, 3KS (8)

12ř. - 27ř. 8KS (8) + doplníme výplň

Ukončíme a zapracujeme přízi. Nohu jsem vycpala celou, ale můžete vycpat i jen spodní část a dlouhou část ponechat bez výplně - nechám na vás. Výplň jsem do nožky nacpala pomocí druhého konce háčku :-)

dscn8519.jpg

ovecka-2.jpg

Kompletace:

Nejprve jsem přišila ovečce uši a to tak, aby byly v jedné rovině po straně hlavy. Použila jsem nit a jehlu. V Dolphince se nit krásně schová a rozhodně bude práce snazší, než uši přišívat přízí.

Hlavičku dokončíme vyšitím čumáku ve tvaru Y, já jsem použila bavlnku. Doporučuji si koncové body čumáku Y naznačit špendlíky a pak prošívat.

Hlavu přišijeme k tělu tak aby se části háčkované silnější přízí kryly, tzn. že přišíváme dolphinku k dolphince. Opět jsem použila jehlu s nití v odstínu dolphinky. Nit se v žinylkové přízi schová a nejde vidět.

Poté jsem přišila ruce po straně a mezi přišitou hlavou a začátkem ruky jsou 2 řady dolphinky.

Nožky jsem přišila v rovině se středem těla a začátek nožky je v 3 řadě počítáno od spoda, nožka je přes dvě řady dolphinky.

Nakonec pomocí mašličky přivážeme ovečce na krk rolničku.

Ovečka je hotová!

Jestli se vám můj návod líbil, dejte mi prosím svůj like (palec nahoru) zde nebo se staňte odběrateli mého youtube kanálu.

Děkuji

Pekne

(Jan, 31. 1. 2020 20:46)

Je to naozaj pekné :)

Kopírování

(Lenka, 2. 2. 2019 11:11)

Tento návod jste zkopírovala z webu Kreativky.cz a to do slova. Nevydávajte ho za vlastní, když není Váš.

Re: Kopírování

(Pavla, 7. 3. 2019 23:29)

Paní Lenko, chápu že musíte být rozčílená z neslušného jednání. Mrzí mě že jste zrušila Vaše webové stránky, s dcerkou jsme je rády prohlížely a pro radost a svou potřebu je používaly. Máme rozpracovaného psa a není možno se dostat k návodu, jsem z toho smutná.

Re: Re: Kopírování

(Roni, 17. 6. 2019 22:22)

Dobrý vecer, také mě mrzí zrušení stránek kreativky.cz mám rozdělené dvě hračky a na další nakpupenou přízí. Teď to můžu akorát vyhodit... Nenapadlo mě návody zkopírovat....

Návod na ovečku

(Jolana, 16. 2. 2019 15:46)

Ruka ovečky sedmá a osmá řada nerozumím počtu KS a celkový počet očí v řadě.
Díky za radu

Re: Návod na ovečku

(Michaela, 11. 4. 2019 9:47)

Pokuď není uvedeno jinak háčkujeme tak, že opakujeme zápis tzn. např. A, 4KS znamená, že sháčkujeme 2KS, uháčkujeme 4KS a znovu sháčkujeme 2KS, uháčkujeme 4KS. Z původních 12KS se tak dostaneme na 10KS.

Dotaz

(Maryshine, 19. 12. 2018 21:27)

Dobry den, chtela bych vas pozadat, zda by bylo mozne vasi ovecku hackovat pro zname za penize??? Pripadne kolik bych vam za navod zaplatila??? Predem dekuji. S pozdravem Marie Hamakova

Re: Dotaz

(Michaela, 11. 4. 2019 9:41)

Návody jsou jen pro radost, nechci za ně žádné peníze, takže užívejte a tvořte dle libosti :-)